Nieuws uit de regio

Hier kun je het nieuws uit de wijk en van de wijkvereniging lezen. Diverse nieuwsberichten zullen hier geplaatst worden. Veel lees plezier! Heb je zelf een leuk nieuws bericht om te delen via de wijkvereniging laat het ons dan weten. Contact informatie vind je op de ledeninformatie pagina.

"Landje van Nicolai"

Op 25 maart 2024 is er door Accolade en gemeente Smallingerland een bijeenkomst georganiseerd over 'het landje van nicolai'.

Van deze bijeenkomst is door die partijen een verslag en een presentatie gemaakt.

Op verzoek plaatsen we deze twee documenten ook hier op onze website.

Paashaas bij 'Dans de Wettertoer' en 'Beweeg fit op muziek' 2024

De paashaas heeft dit jaar ook weer een bezoekje gebracht aan de dansers van 'Dans de Wettertoer' en 'Beweeg fit op muziek'. Een hele leuke verrassing voor de dansers. Onder het genot van een chocolade lekkernij en een paasgroet hebben de dansers een leuke avond gehad. Natuurlijk kon de bunnyhop niet ontbreken. Zowel de volwassenen als de kinderen hadden er veel lol en plezier mee. Dansen, knuffelen en springen met de paashaas! Wie weet komt de paashaas volgend jaar weer een bezoekje brengen aan de dansers van de wijkverening.

vernieuwde website:

wijkvereniging de Wettertoer

Per 1 januari 2024 is de website van de wijkvereniging de Wettertoer vernieuwd. Diverse redenen zijn er te noemen voor het vernieuwen van deze website.

Moderne uitstraling: Deze nieuwe website geeft een betere uitstraling van de wijkvereniging. Met deze frisse, moderne look hopen we een positieve indruk achter te laten en hiermee ook nieuwe leden te bereiken en te behouden van bestaande leden.

Gebruiksvriendelijkheid: Deze nieuwe website is gemakkelijk te gebruiken en werkt goed op mobiele apparaten, met deze vernieuwing zorgen we dat de website toegankelijker wordt voor alle leden en bezoekers.

Informatievoorziening: Deze nieuwe website biedt de mogelijkheid om meer informatievoorziening van de wijken te verbeteren. Je kunt belangrijke informatie over de wijkvereniging, evenementen, nieuws en andere relevante zaken terug vinden op deze site.

We zorgen dat de site up to date en beheerd blijft. Zodat voor een ieder deze website een toegankelijke bron voor de wijk is.

Veel lees plezier op de vernieuwde website van wijkvereniging de Wettertoer.

Nieuw Logo

Met trots presenteren wij het nieuwe logo van de Wijkvereniging de Wettertoer, een visueel plaatje dat onze gemeenschap en identiteit weerspiegelt. Dit logo geeft de kern aan van wie we zijn en waar we voor staan, met de bekende Watertoren de Folgeren als stralend middelpunt.

Het Iconische Element: De Watertoren

De watertoren, een iconisch symbool van onze wijk, staat centraal in ons nieuwe logo. Net zoals de watertoren overziet en zorgt voor eenheid, vertegenwoordigt het onze rol als verbindende kracht binnen de gemeenschap. De structuur van de watertoren, met zijn kenmerkende vormen en lijnen, symboliseert de sterkte en veerkracht van onze wijk.

Kleuren van Identiteit: Zwart en Groen

De kleuren zwart en groen zijn niet zomaar gekozen; ze zijn bewust gekozen om onze gemeenschap op een krachtige manier te vertegenwoordigen. Zwart staat voor elegantie, kracht en eenheid, terwijl groen de groei, levendigheid en de verbondenheid met de natuur symboliseert. Samen vormen deze kleuren een harmonieuze combinatie die onze wijkvereniging een eigentijdse uitstraling geeft.

Een Symbool van Samenwerking en Toekomst

We hopen dat dit nieuwe logo een bron van trots en inspiratie zal zijn voor ons allemaal. Het straalt uit om samen te komen, te groeien en te bloeien in de unieke omgeving van deze mooie wijk.

Lid worden?

wil je lid worden van onze leuke wijkvereniging?

Neem dan contact met ons op via de Ledeninformatie pagina op deze website.

We horen graag van je, en je bent van harte welkom!

Kerst minivoorstelling Dans 2023

Op 14 december 2023 werd een kerst minivoorstelling gegeven door de kids van de 'Dans de Wettertoer' en het Theater 'Eens was er..'. Ook deden de volwassenen mee van de 'Beweeg fit op muziek de Wettertoer'. Onder leiding van Cissy werden er leuke dansjes opgevoerd. De papa's en mama's en andere familie en vrienden van de dansers konden de dansjes bekijken.

Het was een groot succes! Iedereen heeft super goed gedanst en het was een genot om naar te kijken. Aan het einde van de voorstelling kon het publiek meedansen met de einddans van de voorstelling. Erg leuk en gezellig.

Wijkvereniging: Kinderspul 2023

Drachten - September 2023

30 augustus t/m 1 september 2023 was er weer kinderspul georganiseerd door de wijkvereniging.

Grote opkomst en wat een plezier had iedereen. Dit jaarlijks terugkerende event is altijd een daverend succes.

voor de activiteiten konden de kinderen zich opgeven en deze zaten dan ook helemaal vol. Super leuk om weer te hebben kunnen en mogen organiseren.

Paashaas Dans jeugd & volwassenen

Drachten - April 2023

Ook de paashaas was dit jaar met een hulphaas aanwezig in de Waring tijdens de danslessen.

Bij de danslessen van de kids en bij de volwassenen.

De paashaas had dan ook voor de super dansers wat lekkers meegenomen.

Wie weet, komt de paashaas volgend jaar weer een keertje langs.

Fruitbomen in de Folgeren

Drachten - februari 2021

De boomplantdag kon wegens Corona niet doorgaan vorig jaar.

Op zaterdag 27 februari 2021 zijn de eerste fruitbomen geplaatst in onze wijk. Ze staan bij het milieustraatje op de Frisia/Nijverheid, op het narcisveld daar tegen over en op het grasveld tegenover de scholen.

Totaal komen er zo’n 40 bomen waarvoor de gemeente geld en bomen beschikbaar heeft  gesteld. Vrijwilligers hebben de bomen geplant en zullen deze onder begeleiding ook onderhouden. Het fruit is voor iedereen en gratis.

Vanwege Corona waren er nu geen feestelijkheden gepland.